האוטו נבדק באוטו טסט!

מוזר:סיאט איביזה חדשה, עם בלמים שחוקים
כאשר החליט ד` לרכוש מכונית סיאט איביזה חדשה שעמדה בתצוגה, הניח כי מדובר ברכב חדש לחלוטין. כך גם הובטח לו על-ידי הסוכנות. אלא שמאוחר יותר גילה כי הרכב עבר מספר תיקונים, וכי הבלמים שחוקים באופן מטריד. כעת הוא רוצה רכב חדש, אך החברה מסרבת ומתעקשת: מדובר במכונית חדשה לחלוטין.

בני ברק 10.11.10
ynet

» הרכב בכתבה נבדק באוטוטסט!

בחודש פברואר השנה רכש ד.כ. סיאט איביזה חדשה לרעייתו. מכונית שעמדה אמנם באולם התצוגה בהרצליה, אך נראתה ללא כל פגם. כשקיבל את הרכב לידיו, חתם על מסמך בו הוא מאשר כי קיבל לידיו רכב חדש, וכי "המראה החיצוני והפנימי מושלם וללא פגם". אלא שמאוחר יותר גילה – לדבריו – כי הרכב שקיבל, אינו הרכב שראה באולם התצוגה. כך למשל גילה כי בניגוד למסמך המסירה "המושלם" עליו חתם, עברה דלת ימין תיקון לאחר פגיעה.

בסיאט לא התנערו מהעניין, הכירו בפגם והציעו לו פיצוי: התקנת אבזור יוקרתי וטיפול ראשון חינם. בנוסף הציעו לו – אם ירצה בכך – צביעה מחדש של הדלת עד סכום עלות של 800 שקל. אלא שד` לא התרצה, טען כי הוא דורש להחליף את הרכב, משום שלדבריו התגלו בו פגמים נוספים של תיקוני צבע שונים. דני חזן, מנהל חטיבת סיאט בצ`מפיון מוטורס, השיב לפנייתו במכתב מאוד מנומס: "חברתנו אינה נוהגת להתעמת על לקוחותיה, ומביעה תקווה שתלונתך תיפתר לשביעות רצונך המלאה".

חזן הוסיף וכתב כי התלונה נבדקה, וכי הממצאים העלו כי הרכב שקיבל הוא זה שראה באולם התצוגה, ופרט לתיקון הצבע בדלת הנוסע, לא ידוע על ליקוי כלשהו הקיים ברכב. "כל הבדיקות שביצעה החברה מעלות כי מדובר ברכב חדש ותקין לחלוטין", כותב חזן. הוא גם הזמין את ד.כ. לאחד ממוסכי הרשת על-מנת "שנציגי חברתנו יוכלו לעמוד מקרוב על טענותיך, וככל שיהיה צורך לבצע ברכב תיקון כלשהו, נפעל לבצע את התיקון במסגרת אחריות היצרן".

התשובה לא סיפקה את ד`, והוא החליט לבדוק את הרכב במכון בדיקה – אוטו טסט בנתניה. במכון מצאו כי הרכב עבר דווקא לא מעט תיקונים וכי יש בו לא מעט פגמים: "תיקון דלת קדמית ימין, פגם ביצור מכסה מנוע, תיקונים בתחתית, פגמים בצבע מסביב לרכב, תיקון כנף אחורית ימין". אגב, במפתיע מצאו הבוחנים במכון "צלחות שחוקות" (דיסקים במערכת הבלימה, ב.ב), וזאת ברכב שעבר 162 ק"מ עד הבדיקה.

ד` לא התעצל ופנה גם למשרדו של השמאי לוי יצחק, שבדק גם הוא את הרכב ומצא פגמים דומים. לגבי שחיקת הדיסקים כתב: "צלחות בלם שחוקות בצורה נראית לעין, לא מתאים לרכב שגמא כ-150 ק"מ בלבד". בעקבות הממצאים קבע לוי יצחק כי ערכה המסחרי של המכונית ירד ב-7%, נכון לחודש פברואר 2010 (חודש הרכישה), שהם כ-7,800 שקל. כאן המקום להזכיר כי לפי המלצות הוועדה המייעצת של משרד התחבורה, חייב יבואן לדווח לרוכש רכב על נזקים בהיקף העולה על 5% מערך הרכב בעת מסירתו.

ד` פנה בעקבות הממצאים לחברת סיאט בספרד, כדי לברר אם הרכב שרכש כחדש, הוא רכב משומש שנמכר על-ידי החברה למישהו אחר, והובא אחר-כך לישראל. במקביל פנה למועצה לצרכנות, וזו פנתה להנהלת סיאט בישראל.

בסיאט-ישראל הודו – כך עולה מתשובה למועצה לצרכנות – כי בדלת ימין בוצע תיקון צבע קל, וכי סוכם בין הצדדים על פיצוי בגין פגם זה. עוד מציינים כי חמישה חודשים לאחר מועד מסירת הרכב ללקוח, הגיע בנו למתקין מטעם סיאט כדי להתקין מערכת מולטימדיה, שם התבקש לחתום על כתב ויתור, בו הוא מוותר מעשית על כל טענה או תביעה עתידיים. וכמובן, מתחייב לסודיות מוחלטת של ההסכם. הבן סירב לחתום על כתב ויתור זה, ובצדק מבחינתנו.

לטענת החברה, לאחר שהוסכם על הפיצוי בגין הדלת, לא היה מקום לבוא בטענות נוספות נגד החברה. עוד טוענת החברה כי ד` היה מוכן לוותר על טענותיו הלא מוצדקות כנגד החברה, אם יקבל רכב אחר שעלותו 180 אלף שקל, ללא תוספת תשלום. בחברה אומרים כי מלכתחילה רצה לרכוש את הרכב היקר יותר, אבל מטעמי תקציב הסתפק בדגם הזול יותר – במחיר 113 אלף שקל.

למרות חוות הדעת של לוי יצחק, ענו אנשי סיאט למועצה לצרכנות כי לרכב לא נגרמה כל ירידת ערך, וכי ד` ויתר על כל טענה בנושא – מה שכמובן לא נכון. עם זאת מצהירים אנשי סיאט במכתב, כי יהיו מוכנים להיפגש עמו, על-מנת למצוא את הדרך להחליף את רכבו בחדש מסוג סיאט. עוד מצהירים בסיאט כי לא נעשה כל שימוש ברכב לפני שנמסר לד`. "כל רצונו הוא לקבל רכב חדש, יקר יותר ומדגם משופר שמראש ביקש לרכוש, אבל לא היה מוכן לשלם על כך. תביעה זו נדחתה על-ידי נציגי חברתנו", אומרים בסיאט. אבל ד.כ. לא מוותר ולא משתכנע. "קניתי רכב חדש, אבל קיבלתי רכב משומש. החברה צריכה לפצות אותי גם בגין עוגמת הנפש שנגרמה לי", הוא אומר.

פנינו לחברה לשמוע את תגובתה, ובעיקר את ההסבר לעניין הבלמים השחוקים התמוה. והתשובה: "הרכב נבדק על-ידי מומחי סיאט. הבדיקות העלו שלרכב לא נגרמה כל ירידת ערך. אנו מוכנים להתחייב לרכוש ממנו את הרכב במחיר מחירון מלא כאשר יבקש למכור אותו, כך שבעיית ירידת הערך לא צריכה להדאיג אותו", מוסיפים שם בנוגע לבעיית הבלמים השחוקים לא היה לחברה הסבר.


Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>